Conversie optimalisatie

Conversie optimaliseren is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert; ofwel, een bepaalde actie maakt die jouw organisatie iets oplevert.

Wat is een conversie?

Conversies zijn er in onwaarschijnlijk veel soorten en maten. Verschillende bedrijven streven dan ook naar verschillende typen conversies. Conversies zijn bepaalde actiepunten die een gebruiker moet maken. Die acties zijn belangrijk voor je online succes, zoals:

  • het doorklikken naar een volgende pagina op je website;
  • het klikken op het telefoonnummer om te bellen (op mobiele apparaten);
  • het aanmelden voor een nieuwsbrief;
  • het aanvragen van een offerte;
  • het downloaden van een whitepaper;
  • het toevoegen van een product aan je winkelmandje;
  • het afrekenen van je winkelmandje.

Conversies zijn dus doelen. En iedere pagina op je website heeft een doel: van het aanklikken van een link naar de volgende pagina, tot het afrekenen van het winkelmandje.

Waarom zou je beginnen met conversie optimalisatie? Een betere vraag is eigenlijk: waarom niet? Wie wil er nou niet meer conversies realiseren? Wie een website of webshop beheert, kan eigenlijk niet om conversion rate optimization (CRO) heen. En daar zijn een paar goede redenen voor: Adverteren kost geld. Om het meeste uit je adverteerkosten te halen, kun je er maar beter voor zorgen dat bezoekers die je via deze advertenties genereert ook daadwerkelijk converteren. Zet alles in werking om de bezoeker te helpen!

SAMEN UW BEDRIJF LATEN GROEIEN

Vertel ons meer over uw project

Nadat u het formulier heeft ingevuld kunt u een vrijblijvend telefonisch gesprek aangaan met één van onze medewerkers.

Onze projecten

Alle projecten